DET OFÖRUTSÄGBARA

Hann knappt blinka så var vintern här. Det hände på några timmar. Lika snabb fick jag i mig någon basilusk och blev genomförkyld. Det kom igårkväll när vi gick runt på ikea. Jävla skit. Och ännu värre var det imorse. Vaknade upp med spräng huvudvärk, tept näsa och värkande hals. Detta är min första lediga dag på två veckor så kunde inte låta detta förstöra hela dagen. Efter några värktabletter, en halstablettspåse och en stor kopp med ingefära och citron kastade jag på mig en outfit och begav mig ut. Tog en fika på stan med A och gick runt och handlade de flesta julklapparna. Fick även med mig två nya jackor hem. Hehe. Mycket, mycket välbehövligt. Vägrar sätta på mig förra årets vinterjacka igen, och mina skinnjackor har blivit lite för kalla när minusgraderna dyker upp.
 
 
Planerna för kvällen var att få ordning i lägenheten. Har köpt lite ny inredning och fick hem garderoben igår. Just nu känns det ganska hopplöst. Ligger i sängen och mår så sjukt dåligt. Känns som jag har feber och halsen värker. Och jag som tänkte lyxa till kvällen med exotisk planka... Aja. Sambon kanske kan slänga ihop det mesta. 
 
Imorgon har jag även lovat min kollega att hoppa in och jobba. Något som känns otroligt jobbigt just nu. Har inte ens krafter att resa mig från sängen... Hur ska jag då kunna jobba i sju timmar. Hoppas på en mirakelnatt och att jag vaknar frisk imorgonbitti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0